آموزش سئو محلی یا internal seo (چک لیست کامل)

گوگل نتایج جستجو را بر اساس هر کاربر شخصی سازی میکند. یعنی نتایجی را به او نشان می‌دهد که با جستجوهای قبلی یا مکان او مرتبط باشند.

 

 

 

نمایش نتایج جستجو بر اساس مکان کاربر
سئوی محلی یا internal seo یعنی بهینه‌سازی سایت به طوریکه هم در نتایج نقشه گوگل بالاتر از دیگران نمایش داده شوید هم در نتایج لینک های گوگل.

نقشه گوگل در جستجوی محلی استان فارس⇑

اما مهمترین فاکتورهای رتبه دهی گوگل در نتایج جستجوی محلی چیست؟
فاکتورهای مربوط به نقشه گوگل:
۱- نزدیکی به مکان کاربر
۲- ثبت صحیح کسب‌وکار در نقشه گوگل
فاکتورهای مربوط به سایت
تمام پارامترهایی که برای یک سایت معمولی مورد نیاز است برای سئوی محلی هم مورد نیاز است.
۱- اعتبار دامنه
۲- تگ عنوان و توضیحات سایت
۳- اطلاعات تماس
۴- وبلاگ و سئوی OnPage
۴- شبکه‌های اجتماعی
۵- برندینگ و citation
موارد بالا مهمترین موارد هستند. موارد زیر را برای سئوی محلی سایت خود بررسی کنید:
چک لیست سئوی محلی
نقشه گوگل
کسب و کار خود را طبق فرآیند زیر در گوگل ثبت کنید:

پنل ورود مکان کسب‌وکار در نقشه گوگل
الف) نام کسب و کار خود را درست بر اساس نامی انتخاب کنید که کاربران جستجو می‌کنند یا می‌شناسند.
ب) یک آدرس معتبر و خوانا وارد کنید.
ج) شاخه کاری خود را دقیقا مطابق با شاخه کاری خود انتخاب کنید.
مثلا اگر بیمارستان هستید واقعا بیمارستان را انتخاب کنید نه کلینیک.
د) یک شماره تلفن معتبر اضافه کنید.
ه) وبسایت مقصد را درست وارد کنید به جای لینک آن به اینستاگرام خود، واقعا یک وب‌سایت برای خود طراحی کنید. کنترل وب‌سایت آسان‌تر از یک صفحه اینستاگرام است.
و) زمان های کاری را وارد کنید.
ه) عکس با کیفیت و جذاب آپلود کنید.
فراموش نکنید که عکس‌ها را با نام کلمه کلیدی در کامپیوتر یا موبایل ذخیره کنید.
و) مطمئن شوید که آدرس درست را وارد کرده‌اید.
ز) نظرات کاربران
از مشتریان خود بخواهید با موبایل خودشان در مورد شما نظر دهند. کسب نام خوش، نیازمند صرف وقت و حوصله است.
به نظرات پاسخ دهید. مردم به کسب و کار پاسخگو بیشتر اعتماد می‌کنند.
تا می‌توانید نظر و امتیاز جمع کنید؛ مثلا ۱۰۰ تا!
از مشتریان خود بخواهید با موبایل خودشان نظرشان را بنویسند.
لطفا اسپمر نباشید: نظرات را به مرور ثبت کنید.
لیستینگ تکراری یا transcribe listing
همچنین از لیستینگ تکراری هم اجتناب کنید. از ثبت چندگانه کسب و کار خود در نقشه گوگل جدا اجتناب کنید. به این مورد Duplicate Listing گفته می‌شود. در صورت انجام این کار گوگل نمی داند دقیقا کدام را نمایش دهد.
اگر لیستینگ خود را اشتباها چند بار وارد کرده‌اید. می‌توانید مثل شکل زیر به گوگل فیدبک داده و آن را اصلاح کنید.
روش حذف transcribe inventory یا مکان تکراری در نقشه گوگل:
۱- در سایت google maps یا اپلیکیشن آن، مکانی که می‌خواهید حذف شود را انتخاب کنید.
۲- اسکرول کرده و گزینه Suggest an revise را انتخاب کنید.

۳- گزینه place has henceforth closed… را انتخاب کنید.
۴- گزینه Duplicate of another place را انتخاب کنید.

* می‌توانید همین عمل را از گزینه send feedback در وبسایت google maps انجام دهید.
Google my business
صبر کنید تا تحریم‌های گوگل برداشته شود!!
سایت رسپانسیو
سایت شما باید بدون نیاز به زوم در موبایل دیده شود. اگر اینطور نیست، نپرسید چرا و سریعا طراح سایت خود را اخراج کنید! شما نمی‌دانید چرا او را اخراج می‌کنید، اما او می‌داند!
لوگو و تصاویر سایت
لوگو و تصاویر را با یک نام قابل فهم یعنی نام برند خود در کامپیوتر ذخیره کنید. بعد از بارگذاری در سایت حتما تگ عنوان و Alt مناسب و شامل کلمه کلیدی در آن به کار ببرید.
سرچ کنسول
برای تحلیل کلمات کلیدی و سئوی تکنیکال، گوگل سرچ کنسول را برای سایت خود تنظیم کنید.
گوگل آنالتیکس
برای دریافت اطلاعات ترافیک سایت خود، آن را گوگل آنالتیکس متصل کنید.
تگ تایتل و توضیحات
تگ تایتل سایت خود را شامل کلمه کلیدی مورد نظر خود کنید.
کلمه کلیدی شما در اکثر موارد همان فیلد کسب و کار شما و شهر محل فعالیت شماست. مطمئنا نام برند شما هم جزو کلمه کلیدی است.
اگر بتوانید کلمه کلیدی را در ابتدای تایتل بیاورید بهتر است. مثلا:
سنگ فروشی شیراز | سنگ فروشی صخره
در تگ توضیحات خود از کلمه کلیدی خود استفاده کنید. تگ توضیحات را به چشم یک بنر تبلیغاتی کوچک ببینید. پس آن را طوری بنویسید که کاربر را ترغیب به کلیک کند.
URL خوانا
سعی کنید از یک URL خوانا استفاده کنید.
برای مثال لینک‌های زیر اطلاعات چندانی در مورد صفحه شما نمی‌دهند و خوانا نیستند:
https://seorooz.net/?p=123
https://seorooz.net/2018/02/نوشته۵۲۱/
لینک خوانا چیزی شبیه به موارد زیر است:
https://seorooz.net/چگونه-بک-لینک-بگیریم/
https://www.macrotel.ir/mobile-tablet-battery/apple-iphone-6s.html
منوی سایت
مطمئن شوید منوی سایت شما قابل ایندکس باشد.
اطلاعات تماس
تلفن شما باید جلو چشم باشد. همانی که در گوگل و جاهای دیگر ثبت کرده اید.
کاربر را برای پیدا کردن اطلاعات تماستان گرفتار نکنید. در بالای سایت و فوتر، شماره تماس خود را نمایش دهید. لینک صفحه تماس با ما را در منو و فوتر قرار دهید.
در سراسر وب از NAP (نام، آدرس، شماره تماس) یکسان استفاده کنید.
در فوتر خود از کد schema کسب‌وکار محلی زیر استفاده کنید:

div itemscope itemtype=”http://schema.org/LocalBusiness”

p itemprop=”name”COMPANY NAME/p

p itemprop=”address” itemscope itemtype=”http://schema.org/PostalAddress”

p itemprop=”streetAddress”ADDRESS LINE 1/p

p itemprop=”addressLocality”CITY/p,

p itemprop=”addressRegion”REGION/p

p itemprop=”postalCode”POSTCODE/ZIP/p.

p itemprop=”telephone”PHONE NUMBER/p

meta itemprop=”latitude” content=”LATITUDE” /

meta itemprop=”longitude” content=”LONGITUDE” /

/div

یا می‌توانید کد را از طریق Data Highlighter سرچ کنسول در قسمت Search Appearance ایجاد کنید.

در پنجره باز شده از منوی کشویی، Local Businesses را انتخاب کنید.

با استفاده از ابزار structured information contrast apparatus گوگل کد خود را آزمایش کنید.
ابزارهای دیگری هم برای این کار وجود دارند یکی از آن‌ها در لینک زیر وجود دارد:
http://microdatagenerator.com/generator.html
اگر از وردپرس استفاده می‌کنید، می‌توانید از افزونه یاوست برای سئوی محلی استفاده کنید.
اطلاعات تماس قابل تاچ
با استفاده از کد HTML زیر شماره تماس را در اسمارت‌فون‌ها کلیک‌خور (تاچ‌خور) کنید.

a href=”tel:1-847-555-5555″۱-۸۴۷-۵۵۵-۵۵۵۵/a

نظرات مشتریان
از نظرتان مشتریان در سایت خود استفاده کنید.
صفحه تماس و درباره ما
در درباره ما و تماس با ما مشخص کنید که کسب و کار شما در کدام شهر قرار دارد.
(مورد بالا را رعایت کنید کافیست. اما واقعا وقت بگذارید و یک درباره مای درست و درمان بنویسید. نشان دهید سرتان به تنان می‌ارزد!! بنویسید واقعا چه دارید که ملت باید شما را انتخاب کنند. چه شد که به فکر راه اندازی این کسب و کار افتادید.)
نقشه گوگل در سایت
نقشه مکان خود را از گوگل در فوتر یا در صفحه درباره ما امبد کنید.
ایجاد وبلاگ
یک وبلاگ برای سایت خود ایجاد کنید.
الف) محتوای عالی
در آن چند متن به شدت کاربردی بنویسید. متن کاربردی یعنی متنی که مشکلی از کسی حل کند. از پرت و پلا نویسی مانند خبر و مقالات خسته کننده و ترجمه شده به شدت خود داری کنید. به مردم بگویید سر از کارتان در می‌آورید.
ب) برای بالابردن اعتبار نوشته خود، برای آن لینک بسازید. (برای موثرتر کردن لینک های داخلی)
ج) از منوی اصلی خود به این محتواهای عالی لینک دهید.
لینک های داخلی
در متن خود، نام کسب و کار و شهر خود (همان کلمه کلیدی) به کار برده و با همان کلمات به صفحه اصلی لینک دهید.
محتوای تکراری
محتوای تکراری و کوتاه را از سایت خود حذف کنید. می‌توانید برای این کار از سرچ کنسول گوگل استفاده کنید.
از منوی کناری در قسمت Search Appearance گزینه HTML Improvement را انتخاب کنید.

مطالب دارای pretension tab تکراری را حذف کنید.
– یا از rel=”canonical” استفاده کنید.
– یا آن‌ها را به محتوای اصلی ۳۰۱ route کنید.
برای شناسایی محتوای تکراری می‌توانید از نرم‌افزارهای دیگر مانند Screaming Frog استفاده کنید.
دکمه‌های Call To Action
دکمه‌های Call To Action یا به اختصار CTA دکمه‌هایی هستند که کاربر را به انجام کاری دعوت می‌کنند.
مانند: دکمه پرداخت، ثبت نام در سایت، دکمه رزرو جا و ثبت کامنت و…
CTAها را در دید و در دسترس قرار دهید.

شبکه‌های اجتماعی
لااقل در یکی از شبکه‌های اجتماعی حضور فعال و حرفه‌ای داشته باشید.
پروفایل فیسبوک بسازید: جدیدا می‌توانید در درباره ما لینک متنی بگذارید.
پروفایل گوگل پلاس
یک پروفایل گوگل پلاس بسازید.
این پروفایل باید یک پروفایل برند باشد.
برای ساخت پروفایل برند در قسمت فوتر گزینه Brand را انتخاب و مراحل را دنبال کنید.

محتوای خود را در آن به اشتراک بگذارید.
قسمت ABOUT را دقیقا مطابق با اطلاعاتی که در نقشه ثبت کرده‌اید، کامل کنید.
به تعداد نامحدود لینک فالو می‌توانید آنجا بگذارید.
تمام قسمت‌ها را به صورت عمومی درآورید. مثلا یک برند هستید!

سئوی تکنیکال
یک مرجع خوب برای حسابرسی سئوی تکنیکال لینک زیر است:

Step-by-Step “Technical SEO” Checklist

و خب البته ابزار سرچ کنسول خودمان!
لینک‌بیلدینگ
برای سایت خود لینک بسازید.
از وبسایت های معتبر و مرتبط (این مورد را بگذارید بر عهده ما)
Citation و دایرکتوری‌های مشاغل
در دایرکتورها و سایت های اگهی شهر اگهی بدهید.حتما آدرس شماره تلفن و نام وب‌سایت شما باید با انچه در سایت و نقشه گوگل ثبت کرده‌اید مطابقت داشته باشد.در نهایت چه در فضای آنلاین و چه در فضای فیزیکی مانند یک کسب و کار برند گونه رفتار کنید. حرفه‌ای و تمیز کار کنید. به یاد داشته باشید که نهایت همه این کارها برای این است که درامد شما افزایش یابد.می‌توانید این صفحه را برای مراجعه بوکمارک کنید.
مشکلی داشتید با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Solve : *
27 ⁄ 9 =