اصول ساخت Page به ازای هر Keyword

این آموزش درباره مهمترین قسمت On Page یا بهتره بگیم عمیق ترین قسمت  On Page SEO هست که اکثرا حتی سئوکاران با تجربه و وب مستران با تجربه فراموش می کنند.اینکه بر اساس چه شاخص هایی صفحات ایجاد بشه.Page یا URL چطور در یک سایت ایجاد بشه؟کلمات کلیدی چطور در صفحات پخش بشن؟آیا کیورد های اصلی باید روی صفحه نخست بالا بیان؟ کیورد ها رو چطور تفکیک کنیم؟

توی این آموزش و ویدئو، به جواب همه سوالات زیر به صورت کاملا واضح و کاربردی می رسید:
– اگر یک سایت فروشگاهی موبایل هستیم، صفحه متناظر برای کلمه کلیدی خرید موبایل باید صفحه نخست ما باشه؟
– اگر یک سایت فروشگاهی موبایل هستیم، صفحه آیفون ایکس ما باید با صفحه آیفون ۶ ما جدا باشه یا همه آیفون ها یک صفحه داشته باشند؟چطور تفکیک کنیم؟
– اگر یک سایت دکوراسیون داریم، صفحه دکوراسیون داخلی منزل و دکوراسیون داخلی آشپزخانه و دکوراسیون اداری باید یکی باشن یا باید جدا باشن؟اگر باید جدا باشن چرا؟اگر باید یکی باشن چرا؟
– اگر یک سایت نیازمندی هستیم، صفحه قیمت خودرو به ازای هر مدل ماشین باید داشته باشیم یا هر شرکت خودروسازی یا هر دو؟درباره قیمت مدل های سال تولید چطور صفحه ایجاد کنیم؟!
– چرا بعضی از صفحات ما با وجود هزینه و کار کردن زیاد، تا یه جایی رشد می کنه و بعدش گیر میکنه و دیگه رشد نمیکنه؟
– Doorway Page ها چه صفحاتی هستند؟
– محتوای مفید ما توی کدوم URL (کدوم صفحات) قرار بگیره؟باید بخش blog درست کنیم و مطالب اموزشی رو اونجا قرار بدیم؟!یا این کار اشتباه هست؟

توجه: توی ویدئو، مطالب، دقیق تر و با جزئیات بیشتری هست.اگر هنوز ویدئو رو Play یا دانلود نکردید، همین حالا از خوندن متن، دست بکشید، و ویدئو رو ببینید.چون اگر به خوندن متن، اکتفا کنید، مطالب و نکات زیادی رو از دست می دید.از لینک های موجود در آخر همین مطلب، می تونید ویدئو رو دانلود کنید.

خب! حالا جواب سوال های بالا چیه؟اصول ساخت صفحه به ازای هر کلمه کلیدی چیه؟!

– از تمرکز به صفحه نخست دست بردارید!
صفحه نخست فقط یک صفحه از صفحات شماست و باید فقط معرف برند شما باشه و فهرستی برای کاربر که از طریق صفحه نخست، در یک نگاه، با کل برند شما اشنا باشه و بتونه بفهمه سایت شما درباره چه چیزی هست و بتونه خدمات، محصولات، اموزش و… مورد نظرشو در صفحات دیگه سایتتون پیدا کنه.
روی صفحه نخست جز کیورد برند کار نکنید.می تونید یک کیورد کلی هم به جز برند ، روی صفحه نخست بالا بیارید که جزئیاتش رو داخل ویدئو می تونید ببینید.

– تا جای ممکن صفحه تخصصی و تفکیک شده بسازید!
دوره زمونه این گذشته که همه کیورد ها رو بریزید روی صفحه نخست! یا روی یک صفحه.باید تا جای ممکن تفکیک کنید. صفحه درب اتوماتیک دارید؟که خودش شاخه های مختلفی از نظر کیورد داره مثل شیشه ای پارکینگی کنترلی و….به ازای هر کدوم باید یک صفحه بسازید.
یک صفحه برای درب اتوماتیک شیشه ای.یک صفحه برای درب اتوماتیک پارکینگی.یک صفحه برای درب اتوماتیک خالی(کلی) .
سایت فروش موبایل دارید؟برای کلمه کلیدی آیفون خالی و خرید آیفون و قیمت آیفون و انواع آیفون، یک صفحه داشته باشید که توش لیستی از همه آیفن ها باشه.برای کلمه کلیدی آیفون ایکس یک صفحه داشته باشید.برای کلمه کلیدی آیفون ۶ یک صفحه.برای کلمه کلیدی آیفون ۶ پلاس، یک صفحه.

برای سایت دکوراسیون، برای کلمه کلیدی دکوراسیون خالی و نهایت دکوراسیون داخلی، یک صفحه، برای دکوراسیون داخلی منزل یک صفحه.برای دکوراسیون داخلی مغازه یک صفحه.دکوراسیون اداری یک صفحه.دکوراسیون داخلی اشپزخانه یک صفحه.

درباره اینکه چرا این کار رو بکنیم و یکی نکنیم توی ویدئو دربارش صحبت کردیم.اگر این موضوع رو رعایت نکنید صفحاتتون رتبه ای که لایق هست رو نمیگیره و گوگل ارتباطی مناسبی بین کیوردی که سرچ شده و صفحه ای که میخواد از سایت شما نشون بده و عنوانش و محتواش، برقرار نمیکنه.و خوب رتبه نمیده یا به مرور زمان اونایی که صفحات تخصصی تر هستن میان بالای شما (با جستجوی اون کیورد تخصصی طولانی تر).گوگل هدفش اینه که محتوای دقیق رو به کاربر نشون بده و شما باید با رعایت این موضوعات، به گوگل کمک کنید که خودتونم رتبه بهتری بگیرید.

تنها کیورد هایی که میتونید یکی کنید کیورد های معرف کلی هم معنی هستند.انواع، خرید، فروش، قیمت.قیمت هم به شرطی که تو محتواتون قیمت داشته باشید واقعا.خرید درب اتوماتیک، فروش درب اتوماتیک، انواع درب اتوماتیک، میتونه تو یه صفحه باشه.
قیمت خودرو، قیمت انواع خودرو، قیمت ماشین، قیمت اتومبیل میتونه تو یک URL باشه.

– توی هر صفحه فقط درباره همون موضوع صحبت کنید!
اگر این کار رو نکنید میشه صفحات دروازه ای یا Doorway Page .صفحات دروازه ای حتی ممکنه منجر به پنالتی هم بشن! صفحات دروازه ای یعنی کاربر بعد از جستجوی کیوردی به صفحه شما برسه و بعد بهش بگید برای دیدن این محتوا وارد یک صفحه دیگه بشه.
برای مثال کاربر جستجو میکنه، نحوه نصب جک درب اتوماتیک.وارد صفحه درب اتوماتیک کلی شما میشه و داخلش یه بخش کوچیک دارید که لینک شده به صفحه آموزش نصب جک درب اتوماتیک.این صفحه اگر پنالتی نشه، برای کیورد نصب جک درب اتوماتیک، رتبه نمی گیره.توی صفحه قیمت یه محصول، حتما قیمت وجود داشته باشه! وگرنه انتظار نداشته باشید با کلمه قیمت اون محصول بالا بیاد! اگر هم بیاد احتمال عقب رفتنش زیاده و اگر هم عقب تره صد در صد کسی که توی صفحش، محتوای مرتبط با قیمت داره، خیلی راحت، بالاتر از شما قرار میگیره.

توی صفحه درب اتوماتیک شیشه ای، درباره درب اتوماتیک شیشه ای صحبت کنید.درباره اموزش نصب جک درب پارکینگ صحبت نکنید! توی صفحه درب اتوماتیک خالی، لیستی از انواع درب اتوماتیک ها رو بیارید.محتوای هر صفحه رو با توجه به کیورد مورد نظر که میخواید توی گوگل بالا بیاد باید غنی کنید.نه اینکه دیوانه وار فقط محتوا ایجاد کنید داخل اون صفحه.یا اینکه داخل صفحات دیگه محتوا ایجاد کنید! مثل خیلی ها که یه بخش بلاگ درست میکنند و محتوا رو اونجا تولید میکنند! اکی اگر اونجا تولید میکنید اونها هم بهینه کنید اون صفحات بلاگ رو بالا بیارید.نه اینکه توی URL های دیگه محتوا ایجاد کنید، انتظار داشته باشید URL های دیگه ای با کلمات کلیدیتون بالا بیاد! محتوای هر URL باید داخل همون URL باشه به شکلی که کاملا مرتبط باشه با کلمه کلیدی که قراره کاربر سرچ کنه و به اون URL برسه.

-محتوای صفحاتتون باید تفاوت داشته باشه!
برای جلوگیری از ایجاد مشکل Duplicate Content ، باید محتوای صفحاتتون متفاوت باشه.توی صفحه درب اتوماتیک شیشه ای، درباره درب اتوماتیک نوع دیگه ای حرف نزنید.تمرکز محتوایی رو با توجه به کیورد های هدف هر URL حفظ کنید تا محتوای تکراری در صفحات ایجاد نشه.محتوای تکراری باعث درست ایندکس نشدن صفحات شما و رتبه نگرفتن صفحاتتون اون طور که شایسته هست میشه.

بعد از اینکه من متن هر ویدئو رو مینویسم، کاملا محسوس هست که چقدر توی متن، نکات رو جا انداختم و رد شدم.پس مجددا تاکید می کنم همیشه ویدئو ها رو ببینید.توی عصر تنبلی و بی حوصلگی ما، چه بهتر که یکی برامون حرف بزنه بجای اینکه ما بشینیم بخونیم!

دانلود ویدئو (۱۵ دقیقه کامل) با کیفیت HD با حجم ۱۱۲MB 
دانلود ویدئو  (۱۵ دقیقه کامل) با کیفیت ۳۶۰ با حجم ۴۰MB
لینک ویدئو آموزش اصول ساخت صفحات به ازای هر کلمه کلیدی در آپارات
لینک ویدئو آموزش اصول ساخت صفحه به ازای کلمات کلیدی در Youtube

آموزش پیشرفته Off Page و لینک سازی ۲۰۱۸

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *